Tuesday 14 February 2012

Oh Mama Papa ^^

Assalamualaikum :D


Fuhh fuhhh fuhhh (tiuuup) berhabuk laman sesawang blog kau ni haa Cik Intan oii. HAHA.

Maaflah wahai rakan-rakan sekalian, al-maklum lah diri ini telahpun memasuki alam Degree *konon sibuk sangat la tu* jadi, sedikit kepayahan dan ketidaklapangan untuk menghupdate blog kesayangan saya ini. huk3 ^^

Walau macam mana pun, sebenarnya saya hari ini nak share satu video yang baruuuu ja saya tengok tadi dekat Youtube.

Amm ammm, siapa kenal UAI ? x kenal ? Betul x kenal ni? Famous laaa. hehe. Wahai rakan-rakan sekalian, saya yakin, ramai yang dah kenal sebenarnya. Tapi mungkin sebab singkatan nama yang orang dok label tu, jadi orang x kenal sikit. Entah. haha. UAI stands for USTAZ AZHAR IDRUS :')

MasyaAllah, hebat penyampaian hujah2 beliau, penuh dengan motivasi dan dorongan. Yang penting, dia banyak memberitahu kita perkara-perkara yang kita sendiri x sedar kita dah lakukan, dan dekat dengan diri kita. Pendekatan agama yang beliau sampaikan kepada orang ramai benar2 dapat diterima akal dengan penyampaian yang sempoi dan penuh dengan ilmu yang bermanfaat.

Saya yang masih alpa, banyak perkara yang saya perlu belajar, untuk menjadi hamba Allah yang beriman, banyak benda yang perlu saya lalui, untuk menjadi khalifah Allah di bumi yang fana ini, moga diberikan taufik dan hidayah. Ampunkan dosa hambaMu ini Ya Allah. Terlalu kerdil diriku dalam dunia ini. Banyak dosa yang telah aku lakukan. MasyaAllah. Allahuakbar. 

P/S : Sebenarnya, Ustaz Azhar Idrus pun ada berpesan, jangan jadikan facebook, blog, twitter atau seangkatan dengannya sebagai tempat mengadu, tetapi mengadu lah pada Allah yang Maha Esa. Sesungguhnya Dia Tuhan kita, tempat kita untuk memohon pertolongan. (Peringatan untuk diri sendiri juga)

Oklah, sambung balik dengan video yang saya tengok tadi. hehe. Ehmm, semestinya video yang saya lihat tadi   berkaitan dengan UAI ni. hee. Mai tengok sat tekan play ok. hehehe




Ihihihi. Dah tengok dah ? Mengada kan. Kalau adalah orang yang kenal saya ni, mesti tengah fikir, 

'Intan ni memang x da benda lain lah dok pikir, tang kahwin je dia nak !'


Hahhh, ada tak yang fikir macam tu ? Perasan la awak ni Intan. hak3. Entahlah, saya kalau bab-bab kahwin ni, semangat dia kemain lagi. Laju je datang. hehe.

Kelakar Ustaz ni, pandai dia buat lawak. kih3. Bnyak input ni sebenarnya. Haaaa kan. hehehe. Oh mama papa ku, fahamilah hati anak mu ini seadanya. hik3. *Mengada gila wey kau ni Intan*


P/S : Along dengan Kak Ngah x kahwin lagi kau jangan nak memandai langkah bendul ye Cik Intan. hohoho ^^


Oklah, itu sahaja untuk kali ini. Jadi lah tu. Ada la juga benda nak share dengan korang kan. hehe. Lastly, petikan dari kata-kata Ustaz Idrus yang seterusnya,


'Nabi Muhammad SAW berkata : Perkahwinan yang paling berkat, perkahwinan yang paling rendah mas kahwinnya !'


Kehadapan awak bakal suami saya : Sebagai bakal isteri, saya tidak meletakkan harga sebagai ganjarannya perkahwinannya. Pimpinlah saya seadanya saya ke jalan yang lebih baik dan diredhai. Tak perlu wang yang tinggi untuk melamar saya, cukuplah dengan kasih sayang dan tanggungjawab yang akan awak pikul pada satu hari nanti :')

Assalamualaikum :D

2 comments:

  1. ammm ammm untongla bakal suami awk tu haha

    ReplyDelete
  2. Hmmmm, tunggu dia je nak datang melamar. hik3

    ReplyDelete